Monday, April 16, 2018

När jag har content, då bloggar jag inte

...och när jag inte har något vettigt att skriva, då skriver jag.
16 dagar av yppersta content-kvalitét efter att ha flummat runt i Malaysia. 

När jag är ute och far själv sover jag oftast på hostels. Jag sover oberoende av ljudnivå runtomkring mig, spenderar generellt lite tid på rummet och kan det faktiskt (håll i er nu...) vara trevligt att på ett easy sätt komma i kontakt med folk. Det finns ju lite olika typer av "backpackers" (medvetet fnuttar), alltifrån de tuffa killarna med kepsen bakofram, fnissiga osäkra tjej-gänget och de söta paren. Efter att ha konverserat med denna typ av människor i två veckor finns det många fraser man inte pallar höra mer.
Ett utdrag: 
  • That's on my bucketlist!
  • There were only locals there, I was like the only foreigner
  • My world changed after starting diving
  • I will never stop traveling
  • That's the life of a backpacker
Blir man inte provocerad. Ett liv förändras kanske av barn eller nya insikter och kunskap, inte för att du ser en fisk under vatten. Samla du på din bucketlist, men kanske du ska lägga till TAGGA NER OCH BESÖKA LANDET SJÄLVDISTANS.

Men ni vet ju, jag trivs bäst när jag har (motiverad) ilska inom mig. Alltså var det en kanon-resa. Malaysia är grymt, bara säger det. Grym street-food, supertrevliga, glada och öppna människor, vacker natur och bra dykning. Orangutanger, hajar, så mycket seafood och nudlar. Tog av mig wannabe-veggie-tröjan nu, känns nästan omöjligt att ha den på när man är här.

 Sista timmarna i Malaysia nu, lämnar staden Kota Kinabalu nu för via Singapore åka back to Germanyyyy. Se om banken finns kvar.


No comments: