Tuesday, March 27, 2018

Min favoritlandningsbana

Jag behöver sluta med mitt flygande, men precis som mitt dåliga samvete tippar över och jag bestämmer mig för att öka tåg-andelen, så piper det till vid boardingen och jag får en upgrade. Som vore det uträknat och en smart machine learning algoritm insett att en lite knuff och Marcus fortsätter flyga. För han är så kåt på boosten av att känna sig så exclusive.

Jamen såklart. Hur hemskt det än må låta, framförallt från en som jobbar på vänsterflanken, är det ju något visst med känslan av att ha något andra inte har. För inte är det väl grejen att man får dricka kaffe ur en riktig mugg istället för en pappers som gör att man känner sig lite nice.

Insåg nu att jag har en favoritlandningsbana här på Frankfurts flygplats och att det känns sådär.  :)

No comments: