Saturday, January 27, 2018

Äg situationen

Förundras över människor som äger situationer som uppkommer, bara helt naturligt.

Hade lite taskigt med tid till flyget, så för att optimera tiden bestämde jag mig för ett toa-besök på Arlanda Express-tåget. Kände att jag behövde motivera det först. Hur som, öppnar dörren och där sitter en kvinna som glömt låsa. Ohno, jobbigt läge, lite för mig, mest för henne.
Hon ropar "det gör inget", vilket i sig är lite kul.
Jag stänger och väntar utanför. Funderar lite på reaktion när hon kommer ut, ska man liksom säga "hoppsan". Men jag behöver inte alls undra, för hon kommer ut med ett ruskigt självförtroende, berättar för mig att "se nu till att låsa, det gör du såhär", pekar på knappen och klappar sedan mig på armen som att "ja det ska du nog klara". Hon bara ägde situationen, ägde mig och hela Arlanda Express.

Så härlig. Kärlek till dig <3 

No comments: